Saya Atau Tak... Aku Pilih Henti, Teruskan Kehidupan - Syafiq Kyle

bandar ceme online terbaik
Pelakon Syafiq Kyle, 26, jadinya bertemu pihak media malam semalam pada sidang media khas yang diadakan di sebuah hotel bagi merungkai penyebaran video seolah-olah dirinya yang tular semenjak Ahad lalu.





Pertemuan itu diaturkan pihak pengurusannya bersama beberapa pihak media selepas isu itu berlarutan tanpa klarifikasi daripada verbal bintang film berkenaan.

Dalam sidang media tersebut, Syafiq memberitahu yang beliau menentukan untuk tidak mengesahkan mengenai video itu namun membiarkan masyarakat memberi pandangan masing-masing.

Syafiq berkata, beliau tetap akan berhadapan dengan perspektif berbeza-beza sama ada beliau mengaku atau tidak individu dalam video berkenaan yakni dirinya.

"Sama ada saya atau tidak tetap akan ada pandangan yang berlainan dan saya yakni manusia yang bertanggungjawab untuk memanjangkan atau pendekkan isu ini. Saya pilih menghentikannya di sini dan meneruskan kehidupan.

Klik untuk gambar besar


"Bagi saya, biarlah orang nak cakap itu saya atau bukan. Saya juga menghargai dugaan ini sebagai kasus yang mematangkan saya," ujarnya.

Sejak malam Ahad lalu, pengguna Twitter mula membicarakan video yang memperlihakan individu seolah-olah Syafiq Kyle yang melaksanakan perkongsian sembang video agresi melampau bersama seorang individu dikenali sebagai Mira.

Video berdurasi kira-kira dua minit itu mula tersebar dan menjadi perbincangan hangat termasuklah ada pihak yang berhasrat menjual versi penuh kepada netizen.

Dalam pada itu, Syafiq mengakui sudah mengetahui ihwal kewujudan video berkenaan semenjak dua tahun lalu, namun tidak niscaya kesahihannya.

Kata pelakon 'Tak Ada Cinta Sepertimu', beberapa individu pernah memberi petunjuk bahawa mereka mempunyai video tersebut.



"Dua tahun lalu, saya sudah menghidu ihwal video tersebut ada yang jumpa saya beritahu mereka sudah melihatnya.

"Saya tertanya-tanya video apa yang dimaksudkan sehinggalah ia tersebar dua hari lalu. Sejujurnya saya tidak mahu tengok video-video itu semenjak ia tular dan dikongsikan di media sosial.

"Saya tidak sangka ia jadi sebesar ini dan terjadi pada bulan Ramadan, di mana sepatutnya menjadi bulan saya membersihkan dosa-dosa lampau saya," jelasnya.

Selain itu, apabila ditanya ihwal perempuan yang dikenali sebagai Mira, Syafiq memberitahu beliau mungkin mengenali perempuan itu.



"Mungkin kami pernah kenal, saya sendiri tidak mahu memanjangkannya," tutur Syafiq.

Dalam pada itu, ditanya ihwal reaksi keluarga, pelakon itu berkata, ibu yakni manusia paling terkesan dan kecewa dengan gosip tersebut.

Namun, beliau bersyukur keluarga masih memberi sokongan dan menjadi tulang belakang untuk beliau berhadapan dengan pengalaman jelek ini.

"Ibu saya menangis sebelum beliau jumpa saya berbincang ihwal kasus ini. Sudah tentu beliau duka kerana laman gosip yang melaporkan berita-berita kerjaya dan kejayaan saya bertukar melaporkan gosip paling jelek anak dia.

"Saya tahu apa yang terjadi ini memberi kesan juga pada kehidupan mereka, saya sendiri kena bangkit tunjukkan sesuatu yang konkret semoga mereka tidak bimbang dengan keadaan saya," katanya.




www.myartis.com / Sumber: mStar


         ________________________

 jadinya bertemu pihak media malam semalam pada sidang media khas yang diadakan di sebuah SAYA ATAU TAK... SAYA PILIH HENTI, TERUSKAN KEHIDUPAN - SYAFIQ KYLE

Comments

Popular posts from this blog

Zahirah Macwilson Sekarang Punyai 'Buah Hati' Baru?

Ruhainies Teruja Jadi Duta Guerisson & Terbit Telefilem Sendiri